lördag 24 mars 2007

Sköterskorna....

står i horder o hänger närhelst man sätter sin fot på sjukhuset. Men som vanligt verkar det vara det enda dom sysslar med. Nä förresten, råkar man gå förbi deras fikarum så ser man att det tillbringas en hel del tid därinne också. Har varit inne o gipsat om dotterns arm idag. Kl. 7 på morgonen, noll patienter före, det tog 3 timmar. Mesta tiden väntades det på läkare, men om det är så tunt med dem verkar det vara slöseri med resurser att ha 10-talet sköterskor som inte gör något i tjänst.

Annars har jag denna vecka lärt mig att det sen ett år tillbaka åter är tillåtet att forska på kärnteknik i sverige. Jävla öststatsfasoner att förbjuda forskning inom vissa områden. Rätt åt oss att elpriserna rusar i höjden när kärnkraftverken tvingas stå stilla.

4 kommentarer:

Mia sa...

Hmmm..
Jag ska nog bli sjuksköterska. Låter som att det behöver styras upp lite=)

Mylt sa...

Mia: Ja, det verkar ju rätt soft när man väl är utbildad.

Peter Madison sa...

ehum...skulle vilja att den som skrev detta inlägg också läste inlägget daterat den 2:a mars...tror det hette något i stil om "att veta"...
Tja...liksom dårå...

Mylt sa...

Peter: Jag vet att dom står och hänger när jag är där. Vad dom pysslar med när jag inte är där kan jag inte veta. Men man extrapolerar ju och kommer fram till att eftersom universum inte snurrar kring mej så står dom förmodligen och hänger då också.