fredag 9 mars 2007

Lite av varje...

Igår var det ju internationella kvinnodagen.... Jag gillar inte feminister.... Inte andra extremister heller.
Om det är att vara feminist att tycka att man skall ha lika lön för lika arbete, samma förutsättningar, inte bli trakasserad och inte behöva vara rädd när man går ensam igenom en mörk park, då är jag också feminist. Jag tycker förstås att detta skall gälla barn, invandrare och män också....Vad är jag då?
Jag har funderat lite och kommit underfund med vad det är som är felet. Extremister ser bara ETT problem och livet är en kamp mot det problemet.
-Högerextremister ser livet som en kamp mellan raserna.
-Vänsterextremisterna ser livet som en kamp mellan klasserna.
-Religiösa extremister ser livet som en kamp mellan....
-Feministerna ser livet som...
Därför gillar jag dom inte.

Jag har ju varit i kontakt med den privata vården och här kommer omdömet:
Fick tid snabbt, trevliga lokaler, färska dagstidningar istället för Hemmets Journal från 1978 i väntrummet, kom inte in till läkaren förrän 10 min efter avtalad tid och grundlig undersökning.
Sen visade det sig att själva ingreppet det gör dom inte utan det skrevs remiss till landstinget ändå. Det var ju lite B.
Sammanfattningsvis så vinner det privata över landstinget. Men inte på knock, bara på poäng.

Det var något mer jag skulle skriva om också....men jag har glömt vad just nu. Får återkomma med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men visst gillar du det feminina??!! /fru y