måndag 19 mars 2007

Älskog...


Har varit på resande fot med mina barn sedan i torsdags. På vägen hem från ett härligt vårigt,men blåsigt, sydligare beläget landskap iakttog jag och dom små ett nyförälskat (?!) par i 20- årsåldern som intensivt stod och sa adjö till varandra i dörren till expresståget som skulle ta oss ut till den stora flygplatsen.

Den minsta, som satt i sin mammas knä, kändes ovanligt stillsam i kroppen och var dessutom tyst i mer än en bråkdel av en sekund.. Efter vad som kändes som en evighetslång tystnad från hennes sida säger hon högt med sina whiskyhesa stämma:
" Oj, då. Värst vad dom älskar då!!!"

4 kommentarer:

Laanna sa...

Hihi!

Anonym sa...

hon är ju för härlig!...måste bara ´delge min glädje att jag i kväll har upplevt ett HALLELUJA MOMENT!! jämtland när det är som allra finast, vackrast och helt enkelt BÄST!!!En skidtur utöver det vanliga..-2,hela skogen var täckt av orörd kritvit bomull, över träden hängde det moln av snö som ramade in skidspåret...man vill bara kasta sig som tarzan genom allt det vita och skriiiika jihoooooo.Oj så fridfullt, snacka om rekreation (där ligger kulturen i lä)!!/ Tinna

Anonym sa...

Det där är väl kultur Tinna. Du borde få göra avdrag på skatten för det.

Jag har alltid gått omkring och trott att det hette älgskog.../T

Mylt sa...

Herr T: Älgskog, ja det är väl något helt annat det, men dom bestiger väl oxå lite då och då;-).

Tinna: Härligt härligt! Tur för dig att du åkte på kvällen och inte på morgonen i snöstorm och ouppkörda spår... Ett halleluljah moment av ett helt annat slag kan jag säga. Kram på er!