tisdag 20 mars 2007

Det svagare könet - my ass!!!

Känner att jag skulle kunna styra vilken skuta som helst, sköta vilket mångmiljonsföretag som helst miljarders gånger bättre än vilken man som helst!!! ANYTIME!!

Har idag gått på affären med kidsen. En av dom - gissa vem, la sig plötsligt ned och började gallskrika på golvet... (Precis då gick Maggan Winberg förbi, så i hennes regering kanske jag inte får plats...)

Med kvinnlig list och övertalningsförmåga lyckades jag få upp henne och få henne att, trots trötta ben och hungrande mage, gå med relativt lätta ben till bilen...

När jag går och lägger mig i min ensamma säng på kvällarna brukar jag i mitt huvud gå igenom min dag. Jag blir lika förundrad varje gång när jag kommer till insikt om att jag faktiskt inte har suttit ned många minuter under dagen och hur mycket jag har gjort. Hemmet fungerar, tvätten blir tvättad och invikt i garderoberna. Barnen är hela och rena och själv har jag hunnit med en relativt lång träningsrunda innan det var dags att hämta barnen på de olika kommunala institutionerna... Dessutom blev det hemlagad mat ännu en gång och lite lek ute hanns också med.

För att inte nämna att man dessutom måste hinna med jobbet och snöskottning av det allvarligare slaget!!!

Säg den man som skulle mäkta med allt detta dag ut och dag in. Vecka efter vecka.../Fru y.

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Så är det baby! Kvinnor är starkare än män i många avseenden...kanske i de flesta... Jag kan erkänna att jag nog inte skulle fixa det..jo..kanske men jag skulle nog ge upp...till slut...vilket ju blir ett nederlag nånstans. Kanske därför som jag är singel och förmodligen inte kommer skaffa barn eftersom jag vet att jag kommer sumpa det...kanske? Huh.

Du är bra ylva!! Tänk om du bara kunde lära dig att slappna av lite och inte vara så jävla "perfekt" hela tiden så tror jag du inte skulle vara så trött...ja du fattar...

Kram påre!

Anonym sa...

Duktig e du /T

Anonym sa...

Du är bara BÄST...ylva! Inte så lätt att slappna av när man har två små individer som man har fullkomligt ansvar för hm...och det där samvetet som smyger sig på hela tiden..men det behöver inte du bry dej om förstås.Och du...snyggaste morsan är du oxå;)!! Din eviga vän, Älskar dej/ Anna Kristina

Mylt sa...

Peter: Vad menar du med perfekt inom citationstecken?! Va? Vavavavavavavavavavavavavavavavavav?!!!!!!! ;-)

T: mmm visst e jag.., men saknar dig fast jag klarar mig själv ;-) Blir ju inget tedrickande på kvällen när inte du är hemma :-(

Anna KRistina! ÄLSKAR DIG OXÅ! Du gör mig glad och får mig att orka lite till! Kram på dig!

Peter Madison sa...

Vavavavavavavavavavavavava....hihi... Säg att du älskar mig också så KANSKE jag tar bort citationstecknen....hehe...;)