onsdag 28 mars 2007

Det svagare könet II - vad var det jag sa...

I morse, när jag lämnade andra barnet på sitt dagis, efter att redan ha lämnat den stora tjejen och pratat med hennes fröken om lite ändrade planer, bekräftades mina åsikter om att kvinnan är STARK!!!

Började prata med en pappa som kände sig lite sliten och ville att jag skulle tycka synd om honom eftersom hans fru var bortrest idag och han hade fått lämna sina barn (iof har dom tre, men ändå...) på diverse skolor och man var tvungen att hålla reda på så mycket olika grejor och det var matsäckar och vantar och jag vet inte allt...

Efter att ha stått och lyssnat på honom ett tag säger jag lite försiktigt att " herr T är ju borta hela veckorna, så jag vet hur det är det där..." Vad får jag slängt tillbaks i ansiktet då?

" Men, det är ju ett normaltillstånd för dig!!!"
AAAARRRRRGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Stryk skulle det vara.

8 kommentarer:

Familjen A - Ö sa...

Du har helt rätt! Det "svaga" könet är STARKT!!! ;)
Jag har hittat hit "via-via-via" sas, och har underhållit mig själv med dina/era funderingar några gånger nu, och tänkte att det var dags att lämna en liten hälsning. Vi kanske ses rätt som det är, vi är nog snart på väg "hem" för lite påsklov.
Hälsningar från "Tornet", fast numera det i Umeå, och i praktiken föräldraledig ;)!

Peter Madison sa...

Fniss....hihi....jag hade inte velat vara den mannen som fick dina blickar på sig...huh....:)

Laanna sa...

Mansgriskommentar från den där pappan, skulle jag vilja säga. Borde vara böter på såna dumheter:P

Mylt sa...

Christel! Kul att du hittat hit!!!!
Söt liten tjej du har. Coola brillor ;-) Kram Fru y

Mylt sa...

Peter: Fst det värsta är att jag stod där och log och var förstående istället för att ge honom en Uma Thurman kill billspark i skrevet!!!

Mylt sa...

Llanna: Ja, tvi vale...

Peter Madison sa...

Uma Thurman...?? Jag som trodde du var Modesty Blaise....på riktigt!!...;)

Anonym sa...

Peter: Ja,det är jag ju.. men nu blåste du ju min täckmantel!!! ;-)