tisdag 12 juni 2007

Övningskörning.

På morgonen är det oftast ett fasligt sjå hemma hos oss. Mannen är på annan ort och arbetar och jag ska hinna göra barnen iording, ge dem näringsriktig frukost och göra mig själv någorlunda anständig innan vi åker iväg.. Stortjejen går i skola på ön där vi bor så att lämna henne är inga problem. Lilla tjejen går däremot på ett dagis på fastlandet i ett skol- och arbetsplatstätt område.

Bilskolelärarnas mecka...

Undrar hur dom tänker... hmmm, alla småbarnsföräldrar som ska lämna sina barn på dagis, undrar när dom är i farten idag... Runt 8.00, ja då blir det bra för Lisa att ta sin första körlektion någonsin... Och där vid det där gymnsiet, undrar när kidsen brukar droppa in där, hmm runt 8.00, ja då blir det bra för Arvid att ta sin andra lektion där... ARRRGHHHHHH! Jag är en typ A människa i trafiken, jag vet det och jag försöker att bibehålla mitt lugn, men när Lisa får sitt femte motorstopp framför mig i den trafiktäta korsningen då brukar jag lägga av en svada så att lilltjejen tycker att vi nog måste tvätta mammas mun med tvål när vi kommer fram till dagis...


Ps.Idag hade pappan som tyckte att mitt hektiska, stressiga liv var ett normaltillstånd för mig fått en elak nackspärr... Dessutom hade han glömt grabbens keps och traktor hemma så han var tvungen att göra en extra sväng hemom för att fixa problemet... Hehehehe. Somliga straffar gud genast, som sagt var.

2 kommentarer:

Laanna sa...

Fniss fniss! Lite rätt åt honom då:P

Anonym sa...

laanna: skadeglädjen du vet.../fru y