lördag 9 juni 2007

Poesi, rävsaxar och examina


Igår, eller mest i natt var vi på examensfest. Jag (tror) jag glömde att berätta för T hur imponerad jag är av hennes insats. Själv har jag också en akademisk examen men det är liksom inte samma sak. Jag hade inga barn att ta hand om när jag pluggade och dessutom hade jag lön under tiden så jag slapp att jobba extra.
Respekt T!
Idag är vi lite bakis, som vanligt Y mer än jag. Hon förklarade med dagens första ord vad det berodde på. Jag hade... "stört henne med snarkningar och inte reagerat på sparkningar". Det stämmer säkert för förutom att jag var berusad så är det en massa pollen i luften som gör att jag blir tät i näsan. Men vilken poesi....Regina Lund siktade ett tag på att bli poet. Jag vet inte om hon gav ut nån diktsamling nån gång eller om hon fick tipset att låta bli. Hon var vid den tiden tillsammans med Thåström. Nu också kanske. Han har ju diktat en och annan text med känsla och mening men Reginas poesi var i klass med frugans i sömndruckna bakispoesi. Här kommer rävsaxen in i bilden. Hur han än svarar när Regina kommer ut från skrivarkammaren och frågar
"Jocke, hur låter det här det då? - Vi skall aldrig mera ensam gå, svanar två" så blir det fel.
Fan vilket dåligt inlägg det blev. Jag får skylla på att jag bakis jag också.

6 kommentarer:

Mylt sa...

Herr t: For the record... jag är INTE bakis! Bara trött och sliten efter ännu en natt med ovanligt många ovälkomna upplevelser. Och eftersom du sov och snarkade så högt så var det ju jag som fick "take care of it"... som vanligt.../ men älskar dig ändå. även om du nog var lite FÖR full igår och inte ville bugga med mig./fru y.

Peter Madison sa...

Haha...neee..det här var ju ett av dina bättre inlägg! Och rolig är du för en gångs skull;)

Och Regina Lund är inte ihop med Thåström, längre, och Regina är kanske galaxens största pretto, no doubt men hon gjorde en hyfsad bra platta 1997 med Unique, visserligen tokpretto den också...men helt okej....

Peter Madison sa...

Ehh..."Bugga" är det nåt kodord för nånting helt annat det eller???

Mylt sa...

Peter: För vad då t.ex ?

Peter Madison sa...

Ehh...asså...huh...ähh:)

Anonym sa...

Tack herr T...det värmde in i själen!!!! Nu börjar ett annat liv! Kram/ Anna Kristina