måndag 11 juni 2007

Har hunnit fylla..

Läste i Damernas Värld att Claudia Schiffer har "hunnit fylla" 36 år. Tidningen var från förra året, så nu har hon väl "hunnit fylla" 37 också...

Vad är det för jävla uttryck egentligen?! Tänkte hon så här vid 25"Hmm, bäst jag snabbar mig lite så jag hinner fylla 30. Oh tusan, om jag inte ska busa lite och hoppa över 31 - 35 också så jag hinner fylla 36...

Är inte dum i huvudet och förstår mycket väl andemeningen i uttrycket men gillar det inte.. Lika lite som jag VÄLDIGT MYCKET OGILLAR, på gränsen till HATAR uttrycket: GEMENSAM VÄRDEGRUND!!! Kräks!!!

Men det är en helt annan historia.

Kärlek. (är ett uttryck som jag däremot gillar.)

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

ehh...alltså...vad är det för fel med uttrycket "gemensam värdegrund" då??

Anonym sa...

Peter: Det används i tid och otid i alla möjliga och omöjliga situationer. Och vad betyder det egentligen?! Nazisterna hade ju också en gemensam värdegrund.... /fru y

Peter Madison sa...

Men om man använder det rätt, är det fel då?

Anonym sa...

Peter: Om du hade arbetat i Östersunds kommun eller någon annan offentlig myndighét hade du också kräkts på uttrycket... tro mig... vad menar du med att använda det rätt förresten?/fru y

Anonym sa...

Gemensam värdegrund är "rätt" när andra tar till sig samma värdegrund som den som använder uttrycket/T