måndag 25 juni 2007

Stämplad....

Var på ett bröllop i Värmland förra helgen...

Dom gifte sig utomhus. Naturligtvis sken solen från en klarblå himmel, sjön låg spegelblank intill blomfältet där vi stod. Man hade från kullen med klockstapeln utsikt över en stor lägda med enstaka träddungar. Brudgummen och hans bestman stod vid klockstapel omringade av förväntansfulla gäster och väntade på bruden. Varifrån skulle hon komma? När? Hur skulle hon se ut?

Plötsligt dök hon då upp. Ridandes barfota på en vit häst. Med rufsigt skogsråhår pyntat med ängens blommor och iklädd en klänning med långt släp i guldbrokad.... Efter henne kom hennes entourage.. Hennes vänninor, (c:a25 st) alla iklädda vita klänningar och hållandes varandra i handen följde de bruden fram till den ståtlige gummen... Behöver jag säga att inte ett öga var torrt?!

Nåväl, åter till stämplingen.. på den efterföljande festen fanns det obligatoriska häftet med lite information om alla gästerna. Bredvid mitt nummer står följande att läsa.. "extremsportig tjej som är gift med nr xx, allas vår egen top gun.. (typ)

Alltså, vad pratar då jag och min bordskavaljer om större delen av kvällen? Först tömmer vi ut vilka sporter jag håller på med, har hållit på med och vad han håller på med och vad hans fru har sysslat med... (fd elitkanotist från Tyskland... misstänkt biffig dam...)

När då detta ämne är uttömt ger vi oss in på det som ligger närmast till hands.. Nämligen Sportspegeln... vad säger man om det?!

Vi kom till slut fram till att vi var rörande överens om att motorsport i alla dess former inte är någon sport, att tennisen inte är vad den har varit och att många av landslagsåkarna i längdskidor har hamnat i Östersund... Och vad tycker du om bråket med Mathias Fredriksson?!

Här på kontoret när vi har våra fester har jag två år i rad reducerats till den snygga sjukgymnasten...

10 kommentarer:

Anonym sa...

reducerats ? /T

Anonym sa...

herr T.. Ja. är jag inte mer än så?! Är det min enda positiva egenskap vavavavavavavava????!!!/fru y

Peter Madison sa...

Var jävligt glad att du inte är misstänkt biffig iaf....hihi...

Anonym sa...

Nu har det blivit 3 kusiner i GBG

Anonym sa...

Farbror Roger med familj!!! STORT STOR GRATTIS till tjejen som ju var rätt stor i jämförelse med dom andra småglinen ;-)/fru y

Anonym sa...

Peter: Vaddå, det är jag väl?!/fru y

Peter Madison sa...

Tss...du är en sparris fru Y....dock en grymt vältränad sparris...hihi

Laanna sa...

Ja det är ett evigt problem att vara kvinna. Man vill vara snygg, men inte BARA snygg...hihi.

Anonym sa...

laanna: PRECIS! Och hör sen herr T!

Anonym sa...

Sexig också? Sen begär ni väl inget mer? /T