torsdag 7 juni 2007

Mamma

Min mamma bor 50 mil bort från huset där jag och min familj bor. Av naturliga anledningar kan vi därför inte ses så ofta.

Mamma har haft dator och internetuppkoppling länge. Mest för hemmavarande barnbarns skull. Nu har hon äntligen skaffat bredband och lärt sig komma in på nätet. Hon brukar läsa vår blogg varje kväll innan hon går och lägger sig och är ibland lite irriterad över uteblivna inlägg.

Idag jobbar min mamma sista dagen på sitt jobb innan det långa sommarlovet. Hon jobbar på stadens simhall, vilken stänger igen samtidigt som examen och som öppnar när barnen har haft hela sitt härliga sommarlov och det är dags att börja skolan igen. Detta var ett underbart privilegium man hade som barn, att alltid ha en mamma som var hemma och pysslade i köket eller fixade i trädgården. Det stod alltid - utan undantag - en nybakt sockerkaka på vår diskbänk och det var fritt fram för mig och mina vänner att hugga in på den efter en svettig dag fylld med spring i benen...

Imorgon bitti sätter sig min mamma i bilen och påbörjar den långa färden upp till mitt hus. Och sen kommer hon att vara kvar här i en vecka och pyssla i mitt kök och baka sockerkakor...
Underbart. Jag längtar efter dig mamma.

Puss och kram!

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Ahh...sockerkaka...mums. Och jag som vet var hon bor!! ;)

Hälsa mamsen!

Mylt sa...

Peter: JA ännu finns där ingen kaka att ta av... modern är bakis. Mer än oss andra... kram fru y.