fredag 4 maj 2007

Varför blogga?!

Varför bloggar man/ni/jag?? Pratade om religion med en bekant igår som för övrigt också bloggar. Vi kom in på det känsliga ämnet religion och han tyckte att jag skulle skriva om mina synpunkter i ämnet i bloggen för att: då får du lätt många kommentarer...

Efter en kort sekunds rannsakning i mitt inre landskap kom jag fram till att jag inte bloggar för andras skull eller för att få så många kommentarer som möjligt utan för min egen skull... I min stressade tillvaro har allt som händer i mitt liv en förmåga att förpassas till glömskans fack. Därför är det skönt för mig attt skriva ner vissa saker i min blogg så att jag sedan lätt kan gå tillbaks och läsa och minnas.. iof kan jag ju göra detta i en dagbok, men hey, om någon kan tänkas vilja läsa det jag skriver och kommentera detta så är det ju bara en bonus...absolut ingen nödvändighet.

Ciao... igen. Rom var en fantastisk upplevelse...

3 kommentarer:

Peter Madison sa...

Hey baby...jag menade inte att du skulle skriva om just religion för att FÅ kommentarer...sånt är ju genomskinligt...jag menade att du skulle skriva om det vi pratade om och att det säkert skulle väcka debatt. Jag tyckte det var en lysande ide'!

Vill man enbart skriva blogg för att få kommentarer ska man ägna sig åt det som fröken Lassbo gör....liksom.

Förövrigt kan jag tycka att din reserapport är lite väl torftigt "Rom var en fantastisk upplevelse..." ;)

Kram påre!

Anonym sa...

Peter: Sparar min intryck om Rom till ett eller annat inlägg lite längre fram i tiden... om jag nu kan komma ihåg något så länge... Mitt nya jobb är verkligen hyper hyer hyper MYCKET HELA TIDEN!!!!!/fru y

Peter Madison sa...

Ehh...med den huvudvolym du har så kan du nog komma ihåg en himla massa....fniss...;)