fredag 18 maj 2007

Slow/fast food


Här i jämtland så är man väldigt stolt över nåt som kallas smakriket jämtland. I stort sett går det ut på att några bönder ute på landet tillverkar och kränger sin egen getost, och en massa prat om slow food konceptet. Men dom är för sent ute och kan aldrig konkurera med länets verkliga experter på slow food.

Idag var jag med barnen på stadens McDonaldshak. Det var i lunchtid och köerna till kassan var om inte långa så åtminstone existerande. Jag tvekade.... nånstans i bakhuvudet ringde en varningsklocka om att jag hade upplevt den här situationen förut och inte gillat det. Jag undertryckte varningen och trädde in. Valet föll på den mittersta av de tre köerna. Det var 4 sällskap före mej, sammanlagt 7 personer. Vad jag sen upplevde var 25 minuter från helvetet. 25 minuter för 7 personer på McD, det är ta mej fan skandal. När jag stod där mindes jag att jag för flera år sedan hade försökt lära mina då små barn ramsan "Vi HATAR McD, vi går aldrig dit igen" med ganska dåligt resultat. Ramsan gäller dock bara för östersundsrestaurangen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Till min käre herr T... i trängda situationer ska du ju upprepa mantrat jag lärt dig:Tålamodtålamodtålamodtålamodtålamodtålamod/kram fru y.

Peter Madison sa...

Presajly....talamod mannen...talamod. I detta landet som ju ar fast foodmeckat ar det mat tamejfan overallt....overallt!!

Anonym sa...

Peter: Hoppas ni har det bra "over there" och får er mat snabbt /T

Anonym sa...

Ja. Något säger mig att allt går mycket långsammare ju längre norr ut man kommer. Köskräck ligger nog i släkten...........