söndag 4 februari 2007

Svensk mentalitet

Efter vissa påtryckningar från resten av familjen så bänkade jag mej igår kväll framför TV:n för ännu en upplaga av melodifestivalen, denna mest upphaussade av alla händelser i nöjessverige. Ja kanske i sverige överhuvudtaget. Jag vet inte vad det beror på, kanske för att man efter många år av melodifestivalentittande har lärt sig att man skall skruva ner förväntningarna till noll, men var inte låtarna lite bättre än vanligt i år? Några absoluta lågvattenmärken fanns ju förstås. De stavas Tommy Nilsson och Anna Book. Och vilka går och vinner? Jo självklart de ovan nämnda. Det första jag kände var skam att vara en del av det svenska kollektivet som tycker att detta var kvällens höjdpunkter. Men vid närmare eftertanke inser jag att det alls inte är så det är. Svenska folket har en starkt utvecklad medkänsla och röstar på dom som det är mest synd om och kan behöva lite framgång. I detta fallet ett svettigt fetto och en fårad gammal alkis. Att låtarna sög å det grövsta har inget med saken att göra.
Det kanske inte är så dumt att vara svensk ändå.

18 kommentarer:

Peter Madison sa...

Du tyckte alltså Addis Black Widow var bra då??....har aldrig i hela mitt liv hört en så urusel kass låt med så otroligt kassa sångare som sjöng så ebarmligt falskt så håret började krulla sig på mitt huvud...å då vet du att jag inte har något hår på mitt huvud...fatta att det sög fett...aarrrrrgggghhhhh........:)

Mylt sa...

Jaa...Naeee...eller..Där satte du mig på pottkanten. Just den låten missade då jag borstade tänderna på Lova. Men jag chansade då Addis gjorde en bra låt 95.

Anonym sa...

....men han har ett rätt snyggt namn i allafall:)..? den gamle Tommy!och enligt min mening...ganska nice voice!!!!

Mylt sa...

anonymous: Det är alltid trevligt om man lämnar nån liten signatur eller nåt när man kommenterar.

Peter Madison sa...

Preciiis....anonyma bloggare och anonyma kommentarer är....feeeegt!!! ;)

Anonym sa...

tror att anonymous är fröken T som har mycket starka åsikter om det här med schlager... /fru y

Peter Madison sa...

hihi...fröken T...!! Äntligen ett passande namn...;)

Laanna sa...

Du får INTE mata herr Madison med bullar i morgon. Han går på sträng diet och får stryk om han äter onyttigheter!!;)

Peter Madison sa...

ojoj...stackars lilla mig...jag tycks få tjejdäng lite överallt....hihi...come on girls...;)

Anonym sa...

jaha...då försvann allt igen (3:e försöket inlägg, jävla internetvärld)!Är det någon annan som lägger ut sin signatur då...hur ska man veta vem laaaana är mylt? SKÄRPNING! Den enda som lägger ut sin är ju PW, Bra!!Sen måste jag ursäkta mig för att inte jag gjorde det men det är mitt allra första steg in i denna värld..(waaaaaa.. hur gör man,var trycker man?)och...hur hinner folk med allt?:). Som sagt..fru Y har så rätt så, det var miss T ..Tinna Bäckman.HEJA TOMMY NILSSON, han kan i allafall sjunga, eller hur pw? (får man skriva hur långa inlägg som helst?/hjärtliga hälsningar från Anna Kristina)

Peter Madison sa...

Ahaaa....miss T är alltså Tinna som heter Anna Kristina...är det så?? Det hade jag faktiskt inte en blekaste aning om!! Hihi...Jag som trodde att fru Y menade att hennes man var som en fröken å kallade honom för fröken T, vilket jag tyckte var lite roligt...;)

Mylt sa...

Lanna: Jag ska köpa den största bullen med krämfyllning och socker på på Tages konditori... Ju mer av herr Madison desto bättre, inte sant??!! ;-)


Tinna: Du har en hel blogvärld att upptäcka min vän.. Om du länkar dig vidare genom att trycka på den blå texten/Lanna,så kommer du till hennes blogg.. unt so weiter. Kärlek!

PW: Gå och lägg dig nu! ;-)

Peter Madison sa...

Klart det blir godare ju mer det är av mig...hihi...och du...jag går å lägger mig precis när jag vill. Så det så!!! Jag är faktiskt stor!!;)

Laanna sa...

Haha. Nämen,nejhe:)Herr Madison tjatar ju om att han måste banta varje gång vi hörs. Det ligger i hans eget intresse att bli smalare, vad jag har förstått;)
Och den där kommentaren ovanför min kan vi ju bortse från, för det är bara bullsuget i magen som talar!:)

Peter Madison sa...

Hmm....*mutter*....klart det ligger i mitt eget intresse...jag vet ju hur dealen är;)....hehe...okeeej....en liten bulle då...det är ju sååå gott...lovar att gå en extra sväng då....snäääälla....haha

Laanna sa...

Meh, vafan! Dålig karaktär är vad du har;)

Mylt sa...

Lanna/Peter: Ni är ju för rara!!!

Peter Madison sa...

Hihi...visst är vi...! :)