söndag 18 februari 2007

Sjukvård

I september beslutade vi att kolla om yngsta dottern hade polyper bakom näsan som behövde tas bort. Efter ett besök hos hälsocentalen så fick vi 3 månader senare, i december, komma till sjukhuset där det konstaterades att jajamän, här skall opereras. Nu i mitten på februari väntar vi fortfarande på att få en operationstid.
Förra veckan var jag hos företagsläkaren med mitt öga. Nästa vecka skall jag till Sergels ögonklinik för undersökning. Verkar som om det går lite smidigare inom den privata vården. Jag återkommer i ärendet när jag fått tid för behandling. Men just nu leder den privata klart på poäng över den offentliga vården.
P.S En gång stod jag i förturslistan att få komma till hjärtkliniken på sjukhuset. Den kön tog 11 månader D.S

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bara en liten rättelse från frun i huset... det heter KÖRTEL bakom näsan... kram på dig. Inte är väl du rädd för ett litet snitt under ögat?! ;-)

Mylt sa...

Nej då. En rejäl narkos så sover jag gott ett par timmar. Då kan dom snitta bäst dom vill.

Anonym sa...

Det är som jag alltid sagt..fram med den privata vården så köerna blir lite/eller betydligt mindre!!(Hoppas att Sillen läser ditt inlägg, fniss, ska ge honom adressen)Snart ska vi på Markus...och HAN, han behöver ingen vård som det ser ut:)/ Miss T

Mylt sa...

Miss T: Behöver man inte nån sorts vård tror du om man trashar ett hotellrum tillsammans med flickfans?

Anonym sa...

kan aldrig vara hans fel...som är en sån fiin kille :)/ T