måndag 19 februari 2007

Saker man gjort...

Av någon anledning kom jag och maken in på en gammal grej jag och kompisen gjorde när vi var yngre och inte visste bättre än att inte ifrågasätta auktoriteter...
Vi var 18 år, hade precis tagit körkort och höll som bäst på att planera vår drömresa till Australien...
Jag arbetade som mäklarassistent för nästan inga pengar alls och kompisen arbetade skift på den stora bröd/snacksfabriken i staden vi kom ifrån... Kompisen hade köpt en grön Golf när körkortet väl var införskaffat. I denna bil åkte vi på semester till Öland med en platta öl och ett fallfärdigt tält i bagageluckan... Efter en ganska slitsam semestervecka och en nonstop biltur tillbaks till Staden fick vi bensinstopp med fyra mil kvar att åka.. Som tur var kunde vi rulla in till bensinmacken och fylla upp tanken med nytt friskt drivmedel. Kompisen låg utmattad och sov i bilen medan jag fixade med bensinen. Jag gick in på stationen och betalade det jag blev skyldig. På väg ut stod en man och höll upp dörren och sa "välkommen tillbaks" varpå jag förvirrat svarade "va, hur vet du att vi varit på semester?!!"

Nåväl, nu var det ju inte det jag skulle dela med mig av... Min väns arbetskamrater på den stora fabriken hade konspirerat och välvilligt informerat henne om att om hon skulle ställa av bilen en längre tid var hon tvungen att byta luft i däcken, annars skulle fälgarna bli skeva... hrrrmm... Rodnar lite när jag tänker på det nu, men som den goda vän man nu är lånade jag familjens bil och följde med henne till macken (nej, inte samma) för att assistera vid luftbytet.. När vi hade börjat med höger fram och verkligen släppt ut all luft dom fanns i däcket började vi känna oss iakttagna. Vi tittade oss omkring och upptäckte en man som tittade på oss med en bekymrad rynka mellan ögonen. När sen luften i pumpen bara räckte till att fylla en femtedel av hjulet började man ana lite oråd...

Eftersom Staden är liten och rykten sprids som en brand på Savannen bröt vi upp rätt snabbt. I varsin bil och åt olika håll. Kompisen med rejäl slagsida åt höger fram...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad ska man säga....har precis samlat mej efter en skratt-ATTACK..av styrka 10 på en skala 1 till 10!!!!!!!!!tårarna sprutar och jag försökte att läsa högt ett antal gånger men det blev typ bara ett ord i taget, ha ha. Men du...du lovade att inte offentliggöra detta!!Men...det är klart man kan ju svänga åt vänster i rondell oxå, fniss!!!/Din eviga vän som var väldigt lättlurad som liten Miss T'
(nöjd nu PW?)Ha ha

Peter Madison sa...

ojoj...brudarna brud på äventyr...hihi...och du Miss T är blond va???...;) haha.....knäpposar!!!

Anonym sa...

Nä men jag har varit ung och lättlurad ha ha...