torsdag 8 maj 2008

Argusögon

För länge sen, när jag var ung, skule jag gå till gynekologen i min lilla hemstad för en rutinkontroll. Dr Gynekolog var en polsk kvinna av den gamla skolan. Ingen bullshit eller silkesvantar. Rakt på sak och inget hymlande.
När jag då ligger där obekvämt uppfläkt i stolen och tittar på en plansch över något jävla maya tempel (återigen...) säger hon på bruten svenska; du har svamp på foten... hrmmm var det där ditt fokus skulle ligga?! Men, fine, jag hade haft lite problem med den där tån en längre tid pga idogt idrottande, blånagel, pålagring osv... Så förutom roundupcheck i de undre regionerna fick jag ett specialnagellack som fixade min svampproblematik på nolltid...


Nu har jag varit i New York och tänkte för en gångs skull få en manikyr. Den första i mitt 37-åriga liv dessutom... det kostade ju nästan ingenting. Så, jag går in till denna Koreanska kvinna som bott i NY i 16 år, som hade en syster i Spanien och därför visste att det var fint i Sverige. Hon kastade en snabb blick på mig när jag satt där med fingrarna nedsänkta i någon härlig mjukgörande blå vätska och sa: You need fixing of eyebrows also! Ok, who am I to argue liksom...

Damn, she was good!

6 kommentarer:

Peter Madison sa...

Så du åkte hela vägen till New York för att fixa naglarna alltså...;)

Välkommen hem!!

Hmm...min armbåge gör ont. Akupunktur nån dag?

Anonym sa...

peter: Absolut akupunktur!// fru y

Peter Madison sa...

i samband med en absolut fika och skvaller då...förstås! :)

Mia sa...

Va, är du 37 bast!? Och hur gör man för att hålla sig så fräsch då? Törs inte ens tänka på hur jag ser ut när jag är 37... om 15 år.. Huuaa!
Är det bananerna och jordnötssmöret:P

Anonym sa...

mia: Hrmm, jag rodnar... tack för komplimangen?! Ja du, förmodligen alla snabba kolhydrater och sjukhusserier.... ;-)eller så är det bara tattargenerna som äntligen betalar sig! // fru y

Mia sa...

Jomen det var en komplimang, om det nu var några frågetecken kring det:)