fredag 23 maj 2008

Glad och ledsen på samma gång

det kan man vara, absolut. Det händer verkligen skitmycket i min lilla familjs liv just nu. Beslut som ska fattas, praktiska grejer som ska fixas, känslor att tampas med, saknad och längtan. Spänning och oro...

Avsked ska tas, nya band ska knytas... man slits mellan hopp och förtvivlan.. men som den värmlänning jag är lever jag efter mitt alltid närvarande motto att: dä årner säj! ( det ordnar sig alltså...) Och det gör det ju alltid, hur det än blir.

och det där med att kasta sig ut i det okända och skaffa nya vänner... det får nog bli så. och det blir bra!

4 kommentarer:

Mia sa...

Hmm det låter som att ni är påväg att flytta? Eller...

Klart att allt ordnar sig. Bara man försöker att inte haka upp sig på alla hinder i förväg utan löser problemet när det väl kommer så går det lättare än man tror.
Dä årner säj! :)

Anonym sa...

Mia: Dä årner sej Mia... allt som jag kan fixa och dona med blir bra,,, det är det som ligger utanför min makt jag är mest orolig för, men det ordnar sig också. Kram på dig/fru y

Laanna sa...

Det ordnar sig, det gor det ju for det mesta:)

Anonym sa...

Vad det än är för beslut som skall tas så ordnar det sig, allt handlar om processer, trist om du flyttar från stan, man blir alltid glad när man ser dig...vore trist att inte få se dig.
kramar i massor //E