fredag 25 april 2008

770 kronor...

kostade mig tandläkarbesöket idag. Fick boka en tid akut efter en omgång med tandtråden häromdagen. Akta er för trandtråd, den är ond!
Min tandläkare var en ny bekantskap som min kära kollega på jobbet ordnade in mig hos. En mycket rar och försiktig man som rotade omkring i munnen med mycket milda händer. Dock aldrig trevligt att ligga där i stolen med krökta tår och välvd rygg...

När jag skulle gå visdae han mig röntgenplåtarna och förklarade ingreppet mycket pedagogiskt. So far all well... som en lite knorr på grisen avslutade han med: "har du tur slipper du rotfylla!"

Thank you and goodbye! Over and out.... liksom!

PS. Fan vad Hi Tech det har blivit hos tandis nu för tiden. Bedövningssprutan... den förtjänar ett inlägg för sig...

1 kommentar:

Mia sa...

770 spänn var väl ändå rätt okej. Det kunde ju ha kostat fleeeera tuuusen!

Trots att jag har borrat typ åtta hål med bedövning vet jag fortfarande inte hur den där sprutan ser ut. Jag blundar större delen av tiden i tandläkarstolen, ligger blixt stilla utan att andas och önskar att jag var DÖD!