söndag 30 september 2007

Höstdans i Åre

Ute virvlar höstlöven på marken och igår befann jag mig i dansens virvlar på Country CLub i Åre.

Blev uppbjuden ett antal gånger och hade hysteriskt roligt... jag vet att det är elakt att skratta åt andra människor, men den här gången kunde jag bara inte hjälpa det. Det är något hos mig som gör att udda människor dras till mig.

Partner no 1 trodde han var Madonnas personlige danscoach och inkluderade liksom inte mig i vår gemensamma dans... Han slängde med huvudet i sidled för att sedan låta kroppen följa efter, han vevade med armarna i luften med manisk frenesi, slängde med sin stekarfrisyr och toppade det hela med en piruett som hade gjort Nureyev grön av avund. Tårarna rann nedför mina kinder....

Partner no 2 var huvudet kortare än jag och säkert 20 år yngre. Friskt vågat hälften vunnet... Han flätade in sina fingrar i mina och snurrade mig på dansgolvet som en sån där smyckesskrinsballerina... Han knuffade mig bakåt och slet mig tillbaks in i sin famn igen. Allt i perfekt otakt. efter avslutad dans ett säger han: Du får gärna en dans till om du vill...

Fan att man är så jävla artig att man inte vill såra någons känslor. Men, Hey, ett gott skratt förlänger livet. Vi skingrade flocken av danspar på dansgolvet effektivare än vilken bulldozer som helst.

Män är ett säreget släkte med känsla för vad som är passande att säga till en kvinna.

Förra året på höstdansen i Åre kom det fram en äldre herre och gav mig vad han förmodligen tyckte var den finaste komplimangen i hans bok: Du är ett djur... Hrm.

I år kom det fram en lite yngre variant och sa; Jag la märke till dig direkt du kom in i lokalen. Du är ju så ..... VILDVUXEN!!! Men hallååååå!

4 kommentarer:

Peter Madison sa...

Haha...vildvuxen...var då?? Fniss...

Anonym sa...

peter: ja du... så lättklädd var jag nu inte och jag hade rakat mig under armarna.... /fru y

Familjen A - Ö sa...

Å så härligt det låter med höstdans i Åre...
Den lilla hemlängtaren i mig ser genast alla härliga höstfärger Åre bjuder på (även, eller kanske framför allt ;-)?, utanför Country Club!). Här i AC-län bjuder hösten på dimma, grå och tung som en fuktig yllefilt...

Anonym sa...

Familjen a-ö/christel... ja det var verkligen vackert i Åre i lördags. Solen sken och byn visade sig från sin allra bästa sida... Söndagen var dock grå och huvudet var tungt.../fram fru y