fredag 21 september 2007

Giftermål



Jag och min sambo i Linköping tittade på aktuellt i veckan där dom pratade om att vissa i kyrkan tycker att det juridiska giftermålet skall ske borgerligt för att sen ha en cermoni i kyrkan också om man känner för det. Anledningen till detta är ju för att kyrkan har så väldigt svårt att ta ställning till samkönade äktenskap. Bra eller anus? Det är frågan.

Jag har ett förslag på att göra om lagstiftningen på detta område! Låt folk gifta sig hur dom vill. Tio stycken med varandra, två bröder, mor o dotter eller hur fan som helst.

Jävligt bra förslag om jag får säga det själv

6 kommentarer:

Peter Madison sa...

Hmm...visste inte att du har en sambo i Linköping!!?? Är din fru underrättad? :)

Förövrigt så får ju homosexuella vigas i kyrkan, sen att en del präster är emot kan man ju tycka är lite sådär.

Sen vet jag inte om du verkligen tycker att det är okej att familjemedlemmar ska få gifta sig med varandra. Ska jag tolka det som att du skulle kunna tänka dig att gifta dig med din egen dotter...uhh...creepy...

Jag vet att du är liberal i dina åsikter men att vara liberal innebär ju inte att man nödvändigtvis måste dra det till sin yttersta spets, eller?

Anonym sa...

Men tänk vad bra om min gamla rika mormor ville ge mig sina pengar när hon dog utan att min giriga mor o morbror la vantarna på dem.
Bara för att man är gift behöver man ju inte ha något intimt samliv eller ens bo ihop. /T

Anonym sa...

P.S min sambo heter Johan och frugan är väl medveten att vi sitter o myser på kvällarna. D.S /T igen

Peter Madison sa...

?

Anonym sa...

Om man upptäcker vid 16 års ålder att man är lesb, och desutom är döpt och "upptagen" i kyrkans gemenskap. Skall man då plötsligt bli portad, trots betald kyrkoskatt???
Nä, låt allla, bögar,lesbianer,och allt vad det heter utnyttja alla de skattefinansierade lokaler som finns.

Vi tänker på er!!
Bror och svägerska från GBG!

Anonym sa...

R o U: Kul att ni kommenterar. Hoppas det gick bra i er skattefinansierade kyrka igår :-) /T