tisdag 14 augusti 2007

sommarpratare...

Har inte kunnat lyssna så mycket på sommarpratarna som jag velat. Vet att man kan lyssna om igen på webradion och har försökt lyssna samtidigt som jag har skrivit journaler på jobbet. Men det är mycket som kan bli fel då och rätt vad det är så gör ju socialstyrelsen en granskning...

Dom gånger jag har suttit i bilen har det tyvärr varit sämre kvalitet och för mig, ointressant innehåll. Lyssnade tex på Maud Adams på sträckan oskarshamn södertälje... Kunde dock inte förmå mig till att lyssna eftersom det enda jag kunde fokusera på var hur svårt det verkade vara för henne att artikulera orden. Som om hennes hud kring munnen var sträckt så mycket så att hon inte kunde forma läpparna ordentligt för att säga ett "o" ..... Det blev för jobbigt så jag fick byta kanal... (ungefär som när Evy Palm skulle springa med vattenhinkar på ett löpband när hon var med i Fångarna på Fortet. Jag och herr T stod i köket i lägenheten på Nordenskiöldsgatan och kikade fram mot vardagsrummet för att se om plågan äntligen var över..." )

Igår satte jag på Pernilla Wahlgren på webradion men insåg att jag ger blanka fan i om hon har 10, 15 eller 100 nära vänner som hon kan prata med "precis allt om".

Ulf Lundell hann berätta att hans farsa hette Gerard och att han hade dött på Uffes födelsedag innan jag tryckte på off knappen....

Däremot gillade jag Paolo Roberto och började, men hann ej lyssna färdigt, på Magdalena
Graaf...

Sen när man börjar fundera på vad man själv skulle prata om inser man att man nog vänligt men bestämt skulle tacka nej. För hur intressant kan det vara att lyssna på berättelser ur det vanliga livet?! Utan brutna näsor, misshandel, middagar med RogerMoore eller rymdfärde??!!

3 kommentarer:

Peter Madison sa...

Heh...jag lyssnar på dig. Alltid. Utan att det börjar blöda ur öronen...;)

Anonym sa...

Peter: Men det är ju bara för att du vet att du får stryk annars... och jag vet var du bor... /fru y

Peter Madison sa...

aahh...smiska mig då...hehe :p