måndag 21 januari 2008

Sjukt friskt

Bläähhh.... tyckte att kroppen kändes tung och oföljsam under skidturen igår... på kvällen blev jag sjuk. Frossbrytningar och lät illamående. Gick och la mig redan kl 20 tillsammans med barnen, så i morse när vi skulle upp värkte det i kroppen av helt andra orsaker än influensa. Tog feber i örat och hade 38,2 grader. Ringde jobbet och meddelade att jag stannade hemma idag. Skjutsade barnen till skolan. Åkte hem. La mig i soffan. Sov. Kollade Super G. Sov. Kollade Oprah. Sov. Kollade One tree hill. Sov. Kollade Fresh Prince in Bel Air (skrattade tom)... hämtade posten. Kroppen fick en friskluftchock. Läste reklamen. Sen kom mina älskade ungar hem. Kramade om dom och insöp lukten av kinder som blivit röda av frisk luft och kyla i kombination av en språngmarsch hem. Först kom den största tätt följd av den minsta. Härligt. Mår redan lite bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt hygglig dag på det hela då? /T

Peter Madison sa...

Lyssna på kroppen och ge fan å träna när du är sjuk!!!

Krya på sig!

Peter Madison sa...

Ni är utmanade! Lista 7 sanningar om er själva och skicka den vidare till 7 andra.