onsdag 30 januari 2008

Längtan...

Sitter på kontoret och känner att jag inte riktigt har orken att vara effektiv. Det finns lite att göra men inte tillräckligt mycket för att dra igång maskineriet och faktiskt jobba... Har ett helt tvättrum fyllt med returnerade hjälpmedel som behöver rengöras och det är min månad... äsch, det kan jag göra sen. Borde egentligen ringa den där damen och bestämma tid för träning, men äsch, det gör jag sen... Sitter och tittar ut genom fönstret. Himlen är blå och snön ligger vit i slalombacken på ön som jag har mitt i blickfånget om jag tittar ut... Tänker på de perfekta skidspåren jag och vännen åkte i i söndags. Snön låg tung på trädgrenarna och förhållandena var mer än perfekta. Längtar ut. Vill göra något annat. Inte för alltid. bara just nu.

Har på morgonen lästa andras inlägg/bloggar/kommentarer. Människor i min närhet som verkar ha så mycket energi och tid att lägga på att debattera och tycka. att hetsa upp sig och vrida ut och in på sina åsikter för att försöka övertyga varandra om att den ene har rätt och den andre har fel. Detta i förhållandevis liten skala... Jag blir bara trött och tänker på att det är inte konstigt att världen ser ut som den gör.. Att man bara orkar...

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Tänk hur världen skulle se ut om vi inte orkade...

Anonym sa...

Peter:Förmodligen alldeles blommig och rosa./fru y