onsdag 28 januari 2009

Trafiketik

För många år sedan när jag flyttade till Östersund irriterade jag mej rätt hårt på jämtlänningarnas minst sagt liberala syn på att lämna företräde i trafiken. I jämtland är det kutym att köra ut på huvudleden om man bedömer att trafiken där hinner bromsa.
IDIOTER!!
Med åren vande och anpassade jag mej och blev till slut likadan själv. (när jag befann mej i jämtland)
Nu är jag nyinflyttad i Linköping och har ett nytt irritationsmoment. Det beror inte på trafikanterna i sig utan på de som planerat trafikflödet. Det naturliga sättet att planera filerna i en korsning är ju att de som ska svänga vänster får en egen fil och de som skall rakt resp. åt höger får dela på en. Här i LKP tycker man det är listigt att högersvängarna får en egen och övriga får dela på en.
IDIOTER!!!
Vi får väl se om jag vänjer mig med tiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Danmark.....
IDIOTER!!

// Kran-Hasse

Anonym sa...

haha... det va ju verkligen huuuuur korkat som helst!!!

Maria