söndag 25 januari 2009

Det här med ålder..

på min mans arbetsplats finns en idrotshall som man kan låna om den är ledig under helgerna. I lördags gjorde vi slag i saken och for dit för att spela lite innebandy o dyl med goda vänner och deras barn. Efteråt tänkte vi ta det lugnt i omklädningsrummen, duscha och basta i vår egen takt. Ja.

Men vad hände... det bokstavligt talat RAMLAR in flygungdomar med befäl som luktade RIKTIGT illa efter att ha legat ute i skogen en längre?? tid... Barnen, som inte har någon skam i kroppen, uttryckte högt och tydligt att som var mycket missnöjda med denna odör. Omklädningsrummen invaderades av tjejer klädda i grönt och då man på denna flottilj tydligen inte har en så stor andel kvinnor fanns i omklädningsrummet endast två duschar och mindre yta med utrymme för omklädning... Trångt var ordet..

Anyway, för att komma till kritan. Tydligen var det trångt även i herrarnas för min hunkige (tycker ju iaf jag) man knackade på dörren för att höra efter om det gick bra att ställa in vagnen med nytillskottet inne hos oss. En av de grönklädda tjejerna öppnade och avfärdade honom rätt snabbt. Tjej nr 2 frågade vem det var och tjej nr 1 svarde att:
- Det var bara en äldre herre.....


Häpp...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha, det var en rolig historia, men tyvärr inte sann! Den har säkert hänt, men jag håller inte med att Herr T ser äldre ut.... Det borde vara min unge man T istället!

// Kran-Hasse