tisdag 23 december 2008

Dan före dan...

och idag började jag packa den lilla väskan. La ner ett ombyte som går lite i rosa och ett lite mer neutralt. Det var ju ändå bara med 99 procents säkerhet som doktorn sa att det var en liten tjej... Vill verkligen att det ska sätta igång nu. När man är mitt uppe i det så finns det ju ingenstans att ta vägen liksom. Det är bara att bita ihop och göra det.

Nu i väntans tider kan man helt plötsligt glömma bort det som komma skall och plötsligt översköljas med en ångestvåg, visst jävlar ja, det var ju det jag måste göra också. Ingen utväg. Helvets fan vad ont det kommer att göra. Hoppas det går fort bara.

Fast näst mest av allt hoppas jag att det INTE blir imorgon. Jag vill också vara med och äta all god julmat. Mitt sista svull utan några som helst betänkligheter. Det gör bara gott dit det kommer. Vi är ju två som ska ha näring.. bla bla bla...

Mest av allt hoppas jag att allt kommer att gå bra och att vad det nu än blir som kommer ut kommer att vara friskt och älska sin mamma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad spännande!! Hoppas hoppas hoppas att allt kommer gå bra.. Och så smärtfritt som möjligt.. även om det är typ.... omöjligt:P
Min storasyster ska ha sitt första barn i Januari... hon fick barnkläder i julklapp, och vad gör jag tror nu? Håller upp den lilla babymössan och säger: Tänk att du ska ut med denna diameter.. + lite till. Haha så omtänksam man är! Men jag måste säga att ni är sjukt modiga... vilka superkvinnor!

God jul och gott nytt år på dig fru Y!

Kram maria

Anonym sa...

God jul på dig också Maria. Ja, att vara kvinna är ganska spännande och man kan ibland känna sig rätt stolt över sig själv. Jag började min karriär som moster en gång i tiden och kan bara säga att det var SUPERmysigt att ta en tupplur med sin systers barn på magen. Njut av det. Kramar fru y