söndag 16 november 2008

Nu ska jag sno ett uttryck..

från en annan bloggare vars blogg jag läser lite då och då. Vi brukade umgås lite sporadiskt när vi var yngre en period. Vi åkte bl a till Roskilde och headbangade till Motorhead tills hon ramlade omkull... Nu råkar vi vara gravida på samma gång, fast hon är en månad före mig i processen.. Har via hennes blogg insett att vi lider av samma graviditetsproblematik. Kanske den äckligaste åkomman man kan ha. Inte ens morgonillamående, urinläckage eller åderbråck kan mäta sig med detta handikapp... Det kallas Kräks-i -min -egen-mun...

Så fort man lutar sig framåt för att göra något under axelhöjd. Superäckligt.

Lycka till Linda. Det här kommer att gå bra. Kram Ylva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... vad äckligt:P
Från höger och vänster får jag höra om diverse graviditetsproblematik, hur jäkla ont det gör att föda barn och en massa annat äckelpäckel..
Jag kikar på sjukhuset på Trean där det ibland filmas hemska förlossningar...
.. Jag kommer banne mig aldrig skaffa barn alltså. Det har jag alltid sagt och blir bara mer och mer övertygad.

Maria

Anonym sa...

Maria: Äsch... klart du kan. När man väl har gjort det känner man sig som en superkvinna, helt oövervinnerlig, och att ligga och snusa på sin alldeles egna bebis som fötts fram under "viss" smärta vill man ju bara att tiden ska stanna för evigt. Dessutom är det ju himla praktiskt att ha lite ättelägg som kan komma och göra storkok och frysa in när man själv inte orkar längre. Kram på ´re// Fru y

Linda sa...

Ha,ha. Helt ok att sno mitt uttryck. Jag har säkert snott det från någon men det kommer jag inte ihåg. Förutom att kräkas i min egen mun så har jag ett släng av demens också. Trodde det skulle gå över nu när jag fött men nä, jag är mer förvirrad och glömsk än någonsin. Härom dagen glömde jag bortRobin och Kelly som satt och väntade på dagis i 45 minuter....sen gick de hem!

Hur går det, är bebben på gång? Vet du vad det blir?