lördag 20 september 2008

Misär...

Behövde en andningspaus i mitt hektiska liv med jobb, pendling 80 mil mellan familjen och jobbet, graviditet, boende i kappsäck mm mm.... så jag stannade kvar på jobborten den här helgen för att riktigt få vila ut mig och ladda batterierna.. Nu sitter jaghär klockan två på lördag och lyssnar hur grannen i lägenheten intill spelar samma pianostycke för femtioelfte gången.. säkert jättefint, men det håller på att driva mig till vansinne.. Falling down mode...

Jag har haft avsikten att ta på mig myskläder och gå ut och ta en långpromenad i den fantastiskta dag som är utanför fönstret, men jag kommer mig inte för liksom. Vissa dagar är som förgjorda. Man får ingenting gjort utan sitter bara på arslet och tycker synd om sig själv.. Sov en stund i solstolen ute på gräsmattan. Flyttade mig in till tv-soffan och läste lite i bok. Nu har jag på en tv-puckmatch mellan västerbotten och Dalarna.. bara det vittnar ju om min oförmåga till aktivitet och hur djupt i misärträsket jag har sjunkit....

Men, nu tror jag banne mig att jag ska ta på mig ett par fotvänliga skor, en liten höstmössa, stoppa in i-podlurarna i öronen och ge mig iväg... ska nog bara läsa ett kapitel till först...

Inga kommentarer: