fredag 27 juni 2008

Framifrån eller bakifrån...

det är frågan.....

Och nu tänker ni att det här blir nog ett smaskigt inlägg, men riktigt så smaskigt blir det inte..

Var ute på krogen med mina väninnor för ett tag sedan. Som kvinnor gör gick vi på toaletten tillsammans alla tre. Jag råkade av en händelse observera min ena väninnas torkning och kunde med fasa konstatera att hon torkade sig bakifrån och fram....

Väninna nummer två kissade också en skvätt och även hon gjorde på samma sätt!! Jag som trodde alla kvinnor torkade sig framifrån och bak oavsett om man gjorde nummer ett eller nummer två!! Min mamma har alltid tutat i mig att så ska man göra och jag i min tur har tjatat på mina flickor om att det är så man ska göra....

Vi gick oeniga från toaletten till det övriga sällskapet ocg genomförde en ovetenskaplig undersökning bland den kvinnliga delen... Det visade sig till min förvåning att c:a 90 procent av alla damer faktiskt gjorde det framifrån... Snacka om personligt paradigmskifte...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va!? Så de flesta i sällskapet gjorde det framifrån...? alltså bakifrån och fram, liksom. Jag trodde det skulle vara tvärtom.. att de flesta torkade sig bakifrån..
Haha! Väldans intressant undersökning iaf :D

//Maria

Anonym sa...

....men ...det beror ju på hur långt liksom man torkar, eller va??
Man kan ju liksom bara "dutta" som jag och min väninna gör...ha ha Nu ska du inte döma oss för detta!
kjaam
Anna K

Anonym sa...

anna: ja, detta "duttande" kom också upp i diskussionen... man duttar ju liksom lite där fram bara... men nej, jjag håller envist fast vid att det är säkrast att göra det framifrån, ha ha..

Maria: Jag tycker du ska börja blogga igen, så det så.. saknar dina irriterade inlägg.../ fru y

Anonym sa...

Haha.. ja, jag är lite sugen på att börja skriva igen, ty det är så ofantligt mycket jag irriterar mig på och måste liksom få ventilera lite..
Ma få si :)
//Maria