söndag 16 december 2007

Kvällstidningen i stället vid kassan...

den som står längst fram. Är det något fel på den? Är den besmittad med ett obotligt virus? Saknar den sidor? Är den kanske söndersläst av uttråkade människor som inte kan stå inaktiva i kö och vänta på sin tur? Har den inte samma nyhetsvärde som alla sina vänner?
Jag bara undrar. Ingen jag har sett plocka en tidning ur det där stället har någonsin tagit exemplaret som står längst fram.
Inte jag heller kan jag skamset erkänna. Helst plockar jag inte nummer två heller, utan föredrar nummer fyra eller fem.

3 kommentarer:

Laanna sa...

Hm, det där är nog allmänt betingat. Personligen är jag inte så noga när det gäller just tidningar,men när jag köper typ mjölk eller annat som ska vara färskt tar jag alltid en som står längre in...:)

Anonym sa...

Ännu värre är det nog med tallrikarna i skolans matsal där de står staplade. Elverna gräver febrilt efter den 5-6 eller kanske 7:e tallriken..

Anonym sa...

Laanna & Maria... Ja, man är väl lite udda lite till mans... skönt är väl det. /fru y