fredag 28 december 2007

Den finaste julklappen...

har legat gömd under äldsta dotterns säng sedan början av september... Har dammsugit under den där sängkappan och FAKTISKT lyckats håla mig från att titta vad det är för grejer hon haft i sin lilla gömma. Hon har producerat på träslöjden till alla i familjen. Det sved i mitt hjärta när hon gav den egenhändigt tillverkade pappershållaren till sin moster.. ljusstaken till sin lillasyster och doftgranen( dock ej tillverkad på träslöjden) till kusinen som förhoppningsvis får körkort snart.

Men så sa hon till mig: mamma, du får den allra finaste klappen tycker jag. Ett läderarmband med skimrande grönt spänne på som hon valt ut bland hundra i ett marknadsstånd en ruggig höstdag... Det där, det kommer att passa min mamma... och det var som om det stod mitt namn på det... Tusen tack min lilla älskling. Puss från mamma.

3 kommentarer:

Laanna sa...

Sweet!
Hoppas julen var bra annars.

Anonym sa...

laanna: lite norénsk är alltid våra jular, men helt ok. Man vänjer sig. Kram Fru y

Peter Madison sa...

Åhh....Norén alltså...huh ;)