fredag 19 oktober 2007

Stort som smått

Vi börjar med det småtta.
Idag har jag gjort lite ärenden på stan och här kommer omdömet. Ibland beroende på den debila personalen, ibland beroende på de debila beslutsfattarna på företaget i fråga och i ett fall beroende på de äckliga övriga kunder de har.
Jävla Rusta
Jävla Willys
Jävla Åhlens lunchrestaurang
Jävla Nordea
Jävla Telia
Jävla SJ
De enda som klarade godkänt idag var Byggmax.

ÖP:s huvudnyhet för dagen är att utbrytarna från skidlandslaget inte skall få representera sverige i världscupen. Klart som fan att de inte skall få det.
Tänk om vi hade några "utbrytare" från fotbollslandslaget som inte platsade eller inte ville ställa upp på förbundets villkor. Skulle dom kunna bilda ett eget landslag och spela landskamper då?
Fan vad dumt att ens diskutera saken.

Det lite större.
"Upptäckaren" av DNA-spiralen och nobelpristagaren Dr. Watson har stuckit ut hakan lååååångt. Han hävdar att svarta av genetiska orsaker är mindre intelligenta än vita. Själv känner jag inte tillräckligt många svarta för att kunna uttala mig i den frågan men jag tycker mig från friidrottssändningarna på TV kunna utläsa att dom springer fan så mycket bättre än vita. Om det nu beror på arv eller miljö vet jag inte men det är väl inte helt omöjligt att olika befolkningsgrupper har olika genitiska förutsättningar. En del sjukdomar t.ex slår ju olika hårt mot olika grupper.
Nu inte något sagt om någons intelligens.

Nu det stora.
"Stureplansprofilerna" har blivit dömda för våldtäkt. Förmodligen helt rätt, men jag tycker att det i allmänhet piskas upp en stämning i medierna mot misstänkta våldtäktsmän -"sätt dit dom jävlarna".
Missförståmig inte, jag tycker att en människa som våldtar en annan skall ha ett hårt straff, men det är ännu viktigare att man i sverige är oskyldig till dess man bevisats skyldig och inte tvärtom.

7 kommentarer:

Peter Madison sa...

...jag som trodde du förordade anarki och att människan skulle få göra lite som den själv ville... Verkar som om du vill ha lite ordning och regler ändå...;)

Anonym sa...

Till skillnad från vissa som drömmer om kommunism så inser jag att anarki inte fungerar ihop med den mänskliga naturen. Men som utopi funkar det ju...:-) /T

Peter Madison sa...

Vem drömmer om kommunism?

Anonym sa...

Peter: Hela V och alla som röstar på dem. De flesta som hejar på mp oxå. Med en miljötwist då. /T

Peter Madison sa...

Okej...du har fel. Igen. ALLA som röstar på V drömmer inte om kommunism kan jag låta meddela då jag känner människor som röstar på det partiet men som inte när de kommunistiska tankar som Marx och Engels delade. De röstar på V för att partialternativen är usla. Rätt eller fel lägger jag ingen värdering i men så agerar dom iaf.

Visserligen röstade jag på miljöpartiet men jag får väl passa på att offentligöra att mina drömmar är ljusår från några kommunistiska drömmar...

Trevlig helg, kram å peace!

Laanna sa...

Eh, Miljöpartiet har mycket lite med kommunism att göra, om jag får be.
Dessutom, om nu "alla" V-människor drömmer om kommunism är det ju rätt konstigt att V tappade röster när Lars Ohly blev partiledare. Eftersom han ju har förklarat sig som kommunist.

Anonym sa...

laanna: Att vara kommunist är väl mest att se till att ingen jävel ska få ha det bättre än nån annan på nåt sätt. Även om det innebär att alla får det sämre.
Det här med klasskamp o Gulag o sånt är ju bara ett sätt att nå det målet. /T