fredag 27 juli 2007

Pedikyr...

Har haft en längre uppehåll än vanligt på bloggen pga semester... La familia har varit på båtluff i Grekland. Besökte San Torini (för jävla het sand) Foligandros (lite hippiestuk, lugn och mysig ö) och Naxos (gick bara mellam hotellet och stranden, tog bussen in till stan på kvällen...) Resan avslutades i Aten precis när andra värmeböljan för året slog till... 45 grader kl halv elva på morgonen... Minsta dottern gick sitt alldeles eget Golgata varje dag. Bestigningen av Akropolis höll på att ta knäcken på henne... Många liter vätska gick åt dessa dagar.

Direkt vid ankomsten till Pireus kom jag ihåg löftet jag gav mig själv för 15 år sedan. Aldrig mera Aten... Förbannade mig själv för att ha glömt bort detta löfte. Tycker verkligen INTE OM ATEN.

Men nu var det ju inte detta mitt inlägg skulle handla om, utan något som tydligen gått mig helt förbi. Ett helt liv som kvinna har jag gått ovetandes om att man tydligen ska ha perfekt lackerade och filade, helst lite längre, tånaglar. Fan, jag har ju inte ens fått kläm på det här med fingernaglarna...
Kvinnorna där ute i världen har fransk pedikyr (heter det så förresten?), lackerade i härliga färger dekorerade med stenar och strass...

Förmodligen kommer jag att skita i hela konceptet och fortsätta ha skor med täckt tå...

Som till exempel skidpjäxor och träningsskor. Nu ska jag ut och åka lite rullskidor. Sen fortsätter festen. Storsjöyran, med Stefan Sundström och Sahara Hotnights.... Solen skiner från en lite molning himmel...

1 kommentar:

Peter Madison sa...

Då kan jag meddela följande. Det finns INGET som är så fult som med målade tånaglar...!!! Fingrar okej, tånaglar ICKE!

Så, nu vet du!