onsdag 4 juli 2007

Fashionstatement

På min lunch tog jag en runda ner på stan eftersom JC idag började sin rea... Hittade inget av värde men fick mig lite mode på högsta nivå till livs iall fall...

Fyra brudar i 9 - 13 års åldern. Där var rosa neonfärgade tights, lila tights, skotskrutiga sneakers á la converse, handledsvärmare i brokiga färger, oversized t-shirts med tilhörande malätna hål , svart kajal, mm mm... Allt detta toppades med ett varsitt svart plommonstop som snubben i a clockwork orange...

Underbarast var ändå den minsta tjejen. Hon hade svart och vit randig t-shirt. Snickarbyxor. Plommonstop. Ljusblå gummistövlar med ett ben istoppat och ett ben utanför. Och så knallsvart kajal - helt rätt lagd runt ögonen för den kaxiga looken med rätt attityd. (sorry herr t, men här snackar vi ATTITYD - med STORA bokstäver)

ABSOLUTELY ADORABLE.

Ett Kodak moment. Fan att jag inte hade kamera med mig.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Mobilen har väl en kamera?
Och så undrar jag: vilken var hennes attityd och till vad ? /T

Anonym sa...

P.S.
Jag har för mig att du skrev ett inlägg mot att blanda in utländska snuttar i en annars svensk text, men det är svårt att leva som man lär...
Jag citerar:
ABSOLUTELY ADORABLE., Ett Kodak moment D.S
/ T igen

Peter Madison sa...

Fniss...mera gnabb!

Anonym sa...

Herr T... Känns skönt att veta precis vad som retar upp dig... feels good.... ;-) puss och kram. Och förresten var jag mycket medveten om mitt anti engelsska inlägg, men så länge man gör det med stil och finess... hi hi. /frugan...

Anonym sa...

Peter: Ja, tänk vad du går miste om.... ;-/ /fru y

Peter Madison sa...

Går miste om...haha...jag minns förra sommaren...hmm var det förra? Nåja, när jag kom hem med din man bakfull som ett ägg...haha...det var nästan lite för kul så jag var tvungen att avlägsna mig...;)

Anonym sa...

Peter: Ja, då var han i riktigt dåligt skick... men för det mesta är han en trimmad 65:a. /fru y

Anonym sa...

Trimmad 65:a....precis som med bilar borde man bli veteranklassad och skattebefriad vid 30-årsåldern tycker jag /T

Anonym sa...

Herr T. Puss på dig. Åk inte så du blir illamående nu när du ska införskaffa åkpass på Liseberg. Och inga fritt fall (fast det kanske dom inte har där...) Och kolla in ev. rabatter för personer i din ålder./fru y

Anonym sa...

klart dom har ett fritt fall. Det e ju Liseberg, paradiset på jorden, vi talar om. Är det nån åkgrej som e säker nu så lär det vara just den.
Jämngrått, stilla ihållande regn och 15 grader. Perfekt lisebergsväder. /T

Peter Madison sa...

jag håller med herr T, för en gångs skull, att vi borde bli veteranklassade och skattebefriade vi som passerat trettiostrecket...förövrigt känns livet som fritt fall just nu...

Fattar inte varför ni åker ner till södra sursverige?? Är ni masochister eller?

Anonym sa...

Peter och herr T: Jag blir så glad när ni för en gångs skull kommer överens så den bjuder jag på. Har hört att survädret kommer hit till helgen och att det ska bli superväder i götet... GÖTT/fru y

Laanna sa...

Jag var i Götet i dag och visst regnade det...lite, men hallå så farligt är det ju inte.
Bara norrlänningar som herr Madison som har noll koll;)

Peter Madison sa...

Tss....