måndag 4 maj 2009

Stolt som en tupp!!!

Äldsta dottern har alltid varit flitig med att skicka in teckningar, noveller och diverse läsningar till alla möjliga och omöjliga publikationer. Hittills utan någon större framgång. Döm så om min förvåning när jag mottog ett samtal från Kamratposten i morse och personen i andra änden av tråden meddelade att M vunnit förstapris i en teckningstävling!!! Då dottern var i skolan bad jag damen att återkomma senare under dagen. På väg till teatern ringer så dotterns mobil och hon blir intervjuad för ovannämda tidning och ombedd att skicka in ett foto av sig själv som ska publiceras bredvid intervjun.... Dotterns reatktion? Glad och omåttligt stolt, fast det var lite pinsamt förstås. Moderns reaktion? Omåttligt stolt och glad! Inser också att hon måste ha fått all konstnärlig ådra från mig, för jag har då ingen kvar!!!

Inga kommentarer: