tisdag 5 maj 2009

Säsongsbyte av garderob

Håller i dagarna på att byta kläder efter väder. Vilket innebär att vinter/höstaktiga kläder åker ner i kartong alt. plastväska och åker upp på vinden. Ner kommer alltså dito med vår/sommarkläder. Denna procedur brukar alltid vara fylld av viss förväntan och pirr i magen. Vad var det nu jag stoppade ner i dom där påsarna i höstas.. Kommer jag att hitta någon godbit som jag helt glömt bort?

Fan vad besviken jag blev i år när jag insåg att innehållet var exakt detsamma som åkt upp och ner de senaste tio åren... Minst. Det har inte tillkommit något endaste nytt under tiden det har gottat till sig på vinden... :-)

Nej, nu ska det bli andra bullar. Fram för fräscha tunikor i pastelliga färger och tillåtande former till min nya figur... Här ska investeras. För visst är det det man gör när man handlar kläder?!

Inga kommentarer: