onsdag 25 april 2007

Grannsämja...

Våra grannar i huset nedanför är ett äldre par med två hundar som tycker väldigt mycket om att vara ute och påta i trädgården och få alla oss andra runt omkring att få megadåligt samvete för att vi ligger och pillar oss i naveln när solen skiner istället för att kröka rygg i landet... Minsta dottern tycker mycket om att vara där och leka med hundarna. Vet inte om hon någonsin pratar med husse och matte, men hon går iaf dit ett par gånger i veckan.

Hittills har allt gått bra, men idag var den lillla olyckan framme...
Dottern lekte lyckligt med en av hundarna. Hon kastade något som såg ut som en imitation av ett rejält stycke köttben, hunden sprang glatt och hämtade och kom tillbaks med benet. I sista kastet lyckades hon först träffa husse i bakhuvudet, (aj fan) varefter benhelvetet studsar mot växthuset och krossar en ruta..... Dollartecknen rasslar förbi framför mina ögon... Jaha det var den koftan jag har sett ut på affären det...

Med svansen mellan benen går jag ner och erbjuider mig att betala för rutan, men han bara ler och säger att "asch, krossat en dora har vi väl alla gjort någon gång i våra dagar"
Häpp! Där stod jag och såg ut som ett fån. ... Dora alltså...

I morgon åker jag och herr T till Rom! Ciao!

2 kommentarer:

Laanna sa...

Hoppas ni får det bra!:)

Anonym sa...

Det var kul för jag fick presenter!/maja