torsdag 3 september 2009

Logiskt tänkande...

Var idag ute och sprang i skogen. Hade lilla L med mig i vagnen och mellan L cyklade bredvid. I skogen där vi springer finns det vildsvin. Vi kom att prata om att det finns vildsvin i skogen och mellan L blev rädd och frågade om dom var farliga.
-Njae, sa jag. I dom flesta fall är nog dom räddare för oss än vi för dom(hoppas jag...), men det är klart, om man springer på en mamma med ungar så kan det ju bli lite farligt.
-Varför då?, undrar mellan L
-Jo, men du vet att en mamma vill ju alltid skydda sina barn. Som när jag blev arg på den där farbrorn i Danmark som var dum mot dig.
-Det kommer jag inte ihåg, säger mellan L.
-Ja men, du vet, mammor blir ju arga på människor som blir arga och är dumma mot deras barn.
Mellan L är tyst en stund och säger sen:
-Så då blir du arg på dig när du blir arg och är dum mot mig?

Ridå.

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Barn är underbara och har ofta mer rätt än vad vi vuxna kanske vill erkänna! :)

Anonym sa...

Absolut... men det erkänner jag aldrig :-) / fru Y