söndag 1 mars 2009

Iaktagelser i samtiden

Jag kan konstatera att det har varit en hel del som fått mig att må fysiskt dåligt på TV den senaste veckan, med den uppslupna stämningen vid den kungliga eklateringen som det absoluta lågvattenmärket. Inget ont om de förälskade tu men känns det inte som att hela ide´en med monarki var något som var fräscht på 1600-talet ungefär.

Politiker måste vara världens värsta jobb. Det spelar ingen roll vilka geniala snilleblixtar "andra sidan" kommer upp med, de måste ändå sågas jämns med fotknölarna. Och motsvarande med "egna sidan", vilka kalkonideér som än framförs skall de försvaras.

S har valt en ny.......partisekreterare ? var det det tro ?
Mannen själv ifråga, Baylan, verkar väl vara som de flesta politiker och passar säkert bra. Jag har ingen uppfattning.
Den främsta anledningen till att Sahlin vill ha honom på posten är att han är, jag citerar, "råärlig". Smaka på ordet, råärlig. Vad tänker den kvinnan på ? Är det dagens fjortonåringar hon försöker värva ?

På den positiva sidan kan jag konstatera att the Poodles är en proffsigt gäng musiker som har flyttat upp minst ett steg på min respektlista. Helt ärligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HEJA Heja THE POODLES (SÖT ÄR HAN OXÅ ;-)) OCH HEJA HEJA HEAT :-)!

Anonym sa...

Undrar vem det är som är anonym den här gången...hmmmmmm vem kan det vara????/fru y

Anonym sa...

ja gissa :-).....GDG-tjejen ha ha ha