onsdag 26 mars 2008

Scen ur min verklighet

Har tillbringat påskhelgen i min hemstad. Mycket trevligt med god mat och dryck och umgänge med den lilla, men naggande goda familjen.

På påskdagen beslutade en utbrytargrupp sig för att ta en tur till det lokala etablissemanget...

Vi står där i godan ro med en varsin vuxendryck och tittar på bandet, Laila and the Heartbreakers. Redan där kan man ana var det ska barka iväg. Plötsligt känner jag hur en främmande varelse söker kontakt med mig och vill säga något.

- Öhhh, du är ju ett sånt där Fullblod du... (maken som står bredvid ler och säger jojo, där ser man...)

Konstpaus från den främmande varelsen.
Han tar sats och kommer med nästa replik...

-Är du oskuld??!

Jag menar hur långt tror han att han skulle komma med en sån raggningsrepertoar???

Och under tiden hela denna scen spelas upp kör bandet banjolåten från filmen "Den sista färden"

I kid you not! Very appropriate måste jag säga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Laila RULES ;-) /T

Anonym sa...

Herr T: Vet inte det jag.../ fru y

Peter Madison sa...

Och det var till din hemstad du ville flytta tillbaka till för inte så länge sen. Erkänn, du tänder på neanderthalare...;)

Anonym sa...

Peter: Naäe, det var ju det jag inte gjorde..../ fru y